Lär känna mig

Man träffar människor i olika sammanhang, på jobbet, i skolan, i föreningar, på fester, på nätet, ja helt enkelt överallt. Vissa människor är väldigt öppna, vissa människor är mer slutna. Vissa människor går att läsa som en öppen bok, vissa människor kan man bara inte sätta fingret på. De man inte kan sätta fingret på, de väcker minst lika mycket känslor som de som man kan läsa som en öppen bok och som är öppna med sin personlighet och allt som där ingår, om de inte väcker ännu mer känslor än de som är så öppna som det bara går att vara. De man inte kan sätta fingret på, de kan skapa nyfikenhet, frustration, hopplöshet, ja för att kanske nämna några exempel. Det får mig osökt att tänka på mig själv och hur jag uppfattas. Jag får känslan av att jag tillhör den mystiska kategorin ”de man inte kan sätta fingret på”. Jag får känslan av att man har svårt att komma mig nära och lära känna mig, att man kanske ger upp för tidigt, att man kanske dömer på förhand. Visa intresse för mig, så kan man få höra mitt livs historia…typ… Men annars kanske jag är för avvaktande och många chanser till nya kontakter går kanske därmed förlorad. Om man visar intresse för mig, så kan det hända att jag börjar tillhöra den andra kategorin, som på något sätt verkar vara lättare att umgås med. Kanske jag får börja visa mer intresse för de som jag uppfattar som svåra att sätta fingret på.

I ett tidigare inlägg svarade jag på en del frågor som jag fått via en förfrågan jag la ut på facebook, en förfrågan där man fick ställa vilken fråga man ville till mig i syfte att lära känna mig bättre. Det hade varit kul och spännande om man hade kunnat göra om ett sådant inlägg med nya frågor. Så kom igen, ställ frågor! Visa intresse!

Kommentera

