”Jag får liksom ingen ordning på mitt liv”

För att citera Lars Winnerbäck…

Att försöka vara både mamma och social är ett heltidsarbete. Den senaste tiden verkar jag inte kunna få ihop något. Den ena kolliderar alltid med det andra och så måste allt börjas om på nytt. Oj vad jag trivs när det blir så…NOT!

Vi har holländska vänner som kommer till Sverige nästa vecka, de ska vara i Jönköping hela veckan då där är någon mässa. En av dagarna, tisdagen den 21 augusti, är det tänkt att de kommer ner och hälsar på oss. Från början pratade vi om helgen innan Jönköpingsveckan, men det ändrades senare till en dag mitt i veckan istället. I samma veva som detta bestämdes, fick vi kallelse till röntgen av Oliwers rygg. Gissa vilken dag? Jo, 21 augusti. Samtidigt får jag mail från mina kollegor att de nu hittat en dag då flera av dem kunde gå ut och äta en god middag tillsammans med mig. Gissa vilken dag som passade dem? Jo, 21 augusti. Just denna tisdag är den enda dagen den veckan som maken min kan ta ledigt och därmed den enda dagen den veckan som vi kan umgås med våra internationella vänner. Så det fanns inte mycket att be för än att avboka med kollegorna och försöka hitta en sysselsättning för våra holländare medan vi är på sjukhuset.

So far so good…

Ny dag för middag med kollegor bestämdes till den 28 augusti. Jag har ”tvingat” mig själv att dansa linedance en termin till, allt för att komma hemifrån lite och framför allt för att röra lite mer på mig. Gissa vilken dag som den terminen börjar? Jo, 28 augusti. Jag bör ju vara med första gången, dels för att de ska veta att jag vill gå en termin till, dels för att jag kommer att vara frånvarande tisdagen efter. Så än en gång fanns inte mycket att be för än att återigen avboka med kollegorna (sånt gör ont i mig av olika anledningar). En eventuell dag är funnen, hoppas att den passar och att vi kan behålla den då.

So far so good…

Jag anmälde Oliwer och mig till babysim med start den 27 augusti. Efter närmare koll så verkar de tillfällena kollidera med en del annat, bl.a. föräldragruppsträffar, och vi skulle missa uppemot hälften av gångerna. Känns lite dumt att då uppta en plats och betala ett antal hundralappar för det. Så efter noga övervägande så valde jag att avanmäla oss igen. Det får vara till ett senare tillfälle, eller rättare sagt det lutar åt att jag och Oliwer badar på egen hand. Känns som om man berövar honom på något, även om han inte har någon uppfattning om sådant ännu.

Jag får som sagt ingen ordning på mitt liv…

Kommentera

