Blodtryck del 2

Jag var på en ny blodtryckskontroll i måndags den 16 juli. Jag var otroligt nervös innan och hade nog stirrat upp mig lite inför detta långt i förväg. Givetvis lät sig resultatet då inte vänta. Jag hade då 144/99, inte bra alls detta. Jag fick även sitta själv några minuter och själv trycka igång apparaten, men resultatet blev detsamma. Jag och distriktssköterskan som jag träffade förde ett rätt bra samtal kring hur allt ser ut runt omkring mig, hur den relativt snabba viktökningen kan vara en bidragande orsak, hur jag upplever blodtryckskontroller, vita-rocken-syndromet (tack Jessica) m.m. Kändes på ett sätt givande även om jag uppenbarligen inte blir av med dessa kontroller än på ett tag. Ännu vidtas inte fler åtgärder men en ny kontroll är inbokad till 3 augusti. Efter semestern (gubben har snart bara en vecka kvar) så har vi sagt att vi ska försöka motivera oss att ta tag i detta med vikten. Man skulle tro att det borde vara lätt att motivera sig nu med tanke på blodtrycket, men icke sa nicke, jag är inte där tyvärr så det lär bli en kamp. Men jag vet vad jag behöver göra, så tips om dieter såsom LCHF, GI och liknande undanbedes vänligt men bestämt.

Kommentera

