Doktor Ozzy

Häromdagen kände jag för att överraska gubben min. När jag och Oliwer var och handlade, såg vi en bok som vi var övertygade om att maken skulle gilla. Boken heter ”Doktor Ozzy – Råd från rockens överlevare nummer ett”. Tro det eller ej, men Ozzy Osbourne blev rådgivare gällande hälsa och relationer i tidningen Sunday Times och boken innehåller frågor och svar från hans spalt. Albin fick sig ett och annat skratt från att ha läst Ozzys självbiografi, så vi tänkte att då får han nog ytterligare några från denna bok.

Jag fick ett mail häromdagen där det var länkat till Ozzys bästa hälsotips, citat från ovan nämnda bok. Jag kände då att jag bara måste publicera dem här i bloggen, kan kanske förgylla någons dag…

1. ”Varför genomlida dieter om man kan bli av med ölmagen med en kanyl och en vakuumpump? Jo, för att det funkar ju för-i-helvete aldrig.”
2. ”Har man bara några veckor kvar att leva provar man nog allt. Men bakpulver? Det är en tumör man ska få bukt med, inte en cupcake.”
3. ”Att leva balanserat är svårt för alla. Det är en ständig kamp. Men ge aldrig upp. Och ta det lilla lugna med trippelbaconchilicheeseburgarna.”
4. ”Energidryck? Tja, det är ju inte direkt mat. Försök att få energi från grejer som inte gör att du kraschar som Hindenburg när kicken går över.”
5. ”Om du upptäcker en knöl ska du inte sticka hål på den, drämma till den med en träklubba, leta info på nätet eller fråga mig. Gå till en läkare NU.”

2 reaktioner på ”Doktor Ozzy

Kommentera

