Vikten

Hösten 2010 lyckades jag gå ner 10-11 kilo vilket ju var en förutsättning för att remiss skulle gå iväg och vi skulle få börja behandling. Då var motivationen stark. Kan den vara annat när viljan för något är så stor?

Hösten 2011 föddes Oliwer och jag rasade i vikt. Utan ansträngning försvann de kilona jag gått upp under graviditeten och jag hamnade ungefär på samma vikt som vid behandlingens början. Den vikten höll jag vecka ut och vecka in under den korta tid som amning pågick.

I mellandagarna 2011 avbröt vi amningen då det inte fungerade. Då sköt min vikt i höjden och jag hamnade på rekordtid på den vikt jag hade innan viktnedgången hösten 2010.

Nu skulle jag givetvis vilja bli av med ett x antal kilon igen men har svårare för att finna motivationen. Nu är ju vårt lilla mirakel här.

Många menar på att det bara är att bestämma sig, men det är oftast lättare sagt än gjort. Ännu svårare när man inte alltid haft hormonerna under kontroll. Så hur gör man?

Kommentera

