Fascinerande

Jag glömde en sak i mitt förra inlägg, den sak som starkast utmärker mina känslor som mamma. 

Oskrivet blad: Jag kan inte med ord beskriva den fascination jag känner för detta oskrivna blad. Inget är bestämt, ingen vet var vi en dag kommer att landa, inget vet vi om hur hans väg kommer att se ut. Hur kommer han att bli som människa? Vilka egenskaper kommer att prägla hans personlighet? Kommer han att kännetecknas av pappas lugn eller mammas envishet? Vad kommer han att bli intresserad av? Kommer han att bli nya Bill Gates eller nya Zlatan Ibrahimovic? Hur kommer han att klara av skolan? Kommer han att vara en teoretiker eller en praktiker? Kommer han att bli en av Klippans smartaste precis som mamma en gång var en av Helsingborgs smartaste? 😉 Hur många ska han lyckas charma? Vad kommer han att skänka oss för kloka citat? Ja allt är som sagt helt oskrivet.

Nyfikenheten slår allt.

Kommentera

