Enligt planerna…eller inte…

Planen var:

  • Överlämning till vikarie mellan 7 november – 2 december.
  • Ett bra avslut på jobbet innan lite ledighet och förberedelse för en liten bebis’ ankomst.
  • Mammaledig hela 2012.

Så här blev det:

  • Sjukskrivning på heltid fr.o.m. 3 november.
  • Ingen överlämning och inget avslut.
  • Mamma tidigare än beräknat.
  • Dock fortfarande mammaledig hela 2012.

Saker och ting har legat utanför min kontroll, vilket har lett till att jag inte ägnat så många tankar på hur det har löst sig på jobbet. Det jag däremot ägnat tankar åt är min vikarie som jag tycker lite synd om. Jag är ju fullt medveten om det kaos och den arbetsbörda jag lämnade. Tänk om man hade hunnit få någon dag med henne, där man gått igenom information kring klienter och kring handläggningen av deras ärenden/utbetalningar.

Men mest har jag nog tänkt på att jag inte fick det avslut som jag tror att jag hade behövt. Det lider jag nog en del av. Hade jag fått det, så hade det kanske varit lättare att säga hej då till den sociala bit som jobbet innebär, det sociala forum som det är. Okej, jag är kanske inte alltid den mest sociala människan men ändå.

Det är kluvet och dubbla känslor. Dels vill man vara del av jobbet och få göra sig hörd när frågeställningar lyfts, dels går ingenting upp emot att vara ledig och gosa bebis när vissa vindar blåser. Jag skulle aldrig ändra på någonting, jag skulle aldrig välja bort den ledighet jag nu har. Men man vill inte tappa allt vad gäller jobbet, man vill ju inte bli helt bortglömd.

Men nu är tid bokad för medarbetarsamtal och jag har även fått förfrågan om att komma in en halvdag och vara bollplank åt vikarie. Så sen kanske den ändrade planeringen inte känns av så mycket.

Kommentera

